Julekoncert med Herning Korforening i Sct. Johannes kirke

18/12/2023 19:30

Herning, Denmark

Pga. sydom er koncerten flyttet til mandag d 18. december kl.: 19:30

”Mit hjerte altid vanker….”

Vi tiltrækkes af Jesu føderum, af lyset, varmen, der omgiver barnet i stalden som et erkendelsens lys, der gennemtrænger mørket.

Til Herning Korforenings julekoncert synger vi om juleglæden, der spreder varme i den kolde vintertid.

I musikalsk selskab med bl.a. J.P.E. Hartmanns ”Collect til julefesten” og Buxtehudes ” Das neugeborne Kindelein”, samt andre perler fra den store kasse med julemusik, sætter vi den rette stemning for, at juleglæden kan indfinde sig, sammen med andre kendte og ukendte salmer og sange.

Der vil også være mulighed for at varme stemmebåndene sammen med koret i fælles sang. Benjamin Davis Maack akkompagnerer, og Charlotte Duholm er sopransolist ved denne koncert, som dirigeres af Søren Fogt Bormann.

Koncerten, som er et samarbejde mellem Sct. Johannes Kirke og Herning Korforening, finder sted 19.30 og er gratis.

Fredhøj Alle 2
7400 Herning, Denmark